chia seeds

Nasiona chia w koktajlach

Zapraszam po kolejną porcję koktajli! Dzisiaj będzie trochę monotematycznie, ale bardzo smacznie!

W głównej roli w ten poniedziałek obsadziłam koktajle z nasionami chia. To nowy składnik w naszej kuchni i na pewno zostanie już na zawsze!

Szałwia hiszpańska wydaje się być w ostatnim czasie bardzo popularna. To dosyć droga impreza, ale bardzo opłacalna i wydajna. O co chodzi? Skąd ten jej fenomen, o co tyle halo? Wyjaśnię Ci dzisiaj, a przynajmniej spróbuję.

Nasiona chia są zaliczane do „superfood”, czyli produkt o bardzo wysokiej wartości odżywczej.

Porcja 30 g (2 łyżki) dostarcza jedynie 137 kcal, bosko prawda?

Jakie właściwości ma to małe ziarenko?

  • jest bogactwem kwasów omega 3, wapnia, żelaza, białka, potasu, błonnika, magnezu, fosforu, cynku, niacyny, witamin B1 i B2
  • zmniejsza ryzyko rozwoju raka piersi
  • dzięki antyoksydantom zapobiega rozwojowi nowotworów
  • poprawia pamięć
  • pomaga w walce z depresją
  • wspomaga procesy trawienne
  • spowalniają rozkład węglowodanów na cukry proste, dlatego są idealne dla diabetyków

A teraz taki oto NEWS!

Chia ze względu na swoje właściwości hydrofilowe –  wchłaniają i zatrzymują wodę – potrafią zatrzymywać dziesięciokrotność swojej wagi, dzięki czemu wspaniale wspomagają nawilżanie organizmu.  Dlatego są idealnym rozwiązaniem i „suplementem” dla sportowców. 

Są również bardzo korzystne dla cery – nawadniają.

Jak je spożywać? W formie puddingu lub po prostu dosypując do potraw, pieczeni, sałatek.

Ja zrobiłam z nich pudding na bazie mleka kokosowego.

Pudding chia

2 łyżki nasion

200 ml mleka kokosowego

Nasiona zalewam ciepłym mlekiem roślinnym, po ostygnięciu wstawiam do lodówki. Powinno się chłodzić całą  noc. Od czasu do czasu można przemieszać pudding. Nasiona zachowują się zupełnie tak samo jak siemię lniane – pęcznieją w każdej cieczy i tworzy się gęsty pudding.

Dodałam  do niego świeże owoce: maliny, borówki i porzeczki.

Niebo w gębie! I ta kokosowa nuta…

To idealne śniadanie, jest bardzo syte i na pewno Twój żołądek na długo pozostanie usatysfakcjonowany i pękaty 😉

chia1

 

chia2

  fot. FotoAmator

Exotic 

1/2 ananasa

nektarynka

łyżeczka nasion chia

mięta

woda

Tu w wersji soczystej, egzotycznej i TYLKO owocowej. Nasiona dodane do koktajlu też działają cuda 😉

IMG_8665

 

Polecam! Szałwia hiszpańska to fajna bomba witaminowa, a w połączeniu z owocami jest już eksplozją!

 

 

  • Ja nasiona chia dorzucam do owsianki ?

  • elo Mama

    Też pycha! :)

  • Marta

    Czy można spożywać te nasiona w ciąży?
    Pozdrawiam!

    • elo Mama

      Oczywiście! To bogactwo Omega 3, więc wskazane :)

      • Marta

        Dziękuję!!!:)

        • elo Mama

          Na zdrowie :)

  • Należy pamiętać, aby nie przekraczać zalecanej dziennej dawki, zwłaszcze u mężczyzn.